ثبت برند تجاری - مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز ثبت برند تجاری 1401

ثبت برند و لوگو، راهنمای 0 تا 100 جامع ثبت علامت و لوگو در کمترین زمان ممکن به همراه مشاوره رایگان کلیه طبقات نام و علائم تجاری.

ثبت برند تجاری - مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز ثبت برند تجاری 1401

ثبت برند و لوگو، راهنمای 0 تا 100 جامع ثبت علامت و لوگو در کمترین زمان ممکن به همراه مشاوره رایگان کلیه طبقات نام و علائم تجاری.

  • ۰
  • ۰

برند چیست

نام تجاری نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می کند. از برندها در تجارت، بازاریابی و تبلیغات برای شناسایی و مهمتر از همه، برای ایجاد و ذخیره ارزش به عنوان ارزش ویژه برند برای هدف شناسایی شده، به نفع مشتریان برند، صاحبان و سهامداران آن استفاده می شود. گاهی اوقات نام های تجاری از برندهای عمومی یا فروشگاهی متمایز می شوند.

تصور می‌شود که عمل برندسازی - به معنای واقعی کلمه علامت‌گذاری با سوزاندن - از مصریان باستان آغاز شده است، مصری‌هایی که از 2700 سال قبل از میلاد به برندسازی دام می‌پرداختند. برای تمایز گاوهای یک نفر از گاوهای دیگر با استفاده از یک نماد متمایز سوزانده شده در پوست حیوان با اتوی داغ استفاده شد. اگر شخصی یکی از گاوها را دزدید، هر کس دیگری که نماد را دید می‌توانست صاحب واقعی آن را استنباط کند. این اصطلاح به معنای شخصیت استراتژیک برای یک محصول یا شرکت گسترش یافته است، به طوری که "برند" اکنون ارزش ها و وعده هایی را نشان می دهد که مصرف کننده ممکن است درک کند و خرید کند. این شامل صدا و تونالیته کسب و کار است. با گذشت زمان، رویه برندسازی اشیاء به طیف وسیع تری از بسته بندی ها و کالاهای عرضه شده برای فروش از جمله روغن، شراب، لوازم آرایشی و سس ماهی گسترش یافت و در قرن بیست و یکم حتی به خدمات (مانند حقوقی، مالی و پزشکی) نیز گسترش یافت. احزاب و افراد سیاسی (مانند لیدی گاگا و کیتی پری). برندسازی از نظر رنگ آمیزی گاو با نمادها یا رنگ ها در بازارهای کثیف یکی از قدیمی ترین اشکال این عمل در نظر گرفته می شد.

در عصر مدرن، مفهوم نام تجاری گسترش یافته است و شامل استقرار تکنیک ها و ابزارهای بازاریابی و ارتباطی توسط مدیر می شود که به تمایز یک شرکت یا محصولات از رقبا کمک می کند و هدف آن ایجاد یک اثر ماندگار در ذهن مشتریان است. اجزای کلیدی که جعبه ابزار یک برند را تشکیل می‌دهند شامل هویت، شخصیت، طراحی محصول، ارتباطات برند (مانند لوگوها و علائم تجاری)، آگاهی از برند، وفاداری به برند و استراتژی‌های مختلف برندینگ ( ثبت برند ) است. بسیاری از شرکت‌ها بر این باورند که در قرن بیست و یکم معمولاً نمی‌توان بین چندین نوع محصول تمایز قائل شد، از این رو برندسازی در میان چند شکل باقی‌مانده از تمایز محصول است.

آشنایی با برند

ارزش ویژه برند، مجموع قابل اندازه‌گیری ارزش یک برند است و با مشاهده اثربخشی این مؤلفه‌های برندینگ تأیید می‌شود.[10] همانطور که بازارها به طور فزاینده ای پویا و نوسان می شوند، ارزش ویژه برند با به کارگیری تکنیک های بازاریابی برای افزایش رضایت مشتری و وفاداری مشتری، با عوارض جانبی مانند کاهش حساسیت قیمت ایجاد می شود. یک نام تجاری، در اصل، قولی به مشتریان خود درباره آنچه می توانند از محصولات انتظار داشته باشند است و ممکن است شامل مزایای عاطفی و همچنین عملکردی باشد. هنگامی که یک مشتری با یک نام تجاری آشنا است یا آن را به طور غیر قابل مقایسه ای نسبت به رقبای خود ترجیح می دهد، یک شرکت به سطح بالایی از ارزش ویژه برند رسیده است.

استانداردهای حسابداری ویژه ای برای ارزیابی ارزش ویژه برند ابداع شده است. در حسابداری، نام تجاری، که به عنوان دارایی نامشهود تعریف می شود، اغلب با ارزش ترین دارایی در ترازنامه یک شرکت است. صاحبان برند برای ایجاد ارزش سهامداران، برندهای خود را با دقت مدیریت می کنند. ارزش‌گذاری برند یک تکنیک مدیریتی است که ارزش پولی را به یک برند نسبت می‌دهد و اجازه می‌دهد سرمایه‌گذاری بازاریابی مدیریت شود (به عنوان مثال: اولویت‌بندی در مجموعه‌ای از برندها) برای به حداکثر رساندن ارزش سهامداران. اگرچه فقط برندهای اکتسابی در ترازنامه شرکت ظاهر می‌شوند، اما مفهوم ارزش‌گذاری برای یک برند، رهبران بازاریابی را مجبور می‌کند تا روی نظارت بلندمدت برند و مدیریت ارزش تمرکز کنند.

کلمه "برند" اغلب به عنوان یک کلمه برای اشاره به شرکتی استفاده می شود که به شدت با یک نام تجاری شناخته می شود. Marque یا make اغلب برای نشان دادن یک برند وسیله نقلیه موتوری استفاده می شود که ممکن است از یک مدل ماشین متمایز شود. یک برند مفهومی، برندی است که به جای یک محصول، خدمات یا تجارت خاص، با یک مفهوم انتزاعی، مانند آگاهی از سرطان سینه یا محیط زیست، مرتبط است. نام تجاری کالا، برندی است که با یک کالا مرتبط است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی